flowers400-1.jpg

Opisywanie dokumentów księgowych

W celu usprawnienia księgowania dokumentów składanych do OFK, prosimy o właściwe opisywanie dokumentów (faktur, rachunków itp.) z tyłu dokumentu. Powinna się tam znaleźć informacja czego dotyczy dany koszt (co jest przedmiotem faktur - np: materiały biurowe na potrzeby biura Zarządu, konsumpcja na potrzeby szkoleń, posiedzeń aktywu, materiały budowlane - remont lub nowa inwestycja itp.) W wielu przypadkach, zwłaszcza przy inwestycjach dochodzi do niewłaściwej alokacji kosztów z funduszu statutowego lub rozwoju i vice versa. W związku z tym zalecamy aby na tylnej części dokumentu księgowego (faktury) umieścić pieczęć jak z przykładu poniżej, która jednoznacznie będzie wskazywać z jakiego funduszu ponoszony jest koszt. Pamiętajmy również o dwóch podpisach członków Zarządu (np: Prezes lub wiceprezes i skarbnik). Podpisy muszą być czytelne jeśli nie ma pieczątki imiennej. W przypadku inwestycji zaznaczyć jakiej inwestycji (nazwa zgodne ze zgłoszeniem) dotyczy dany koszt. 

Przykład pieczątek:

Drukuj E-mail

OFK - nowe godziny pracy

Informujemy, iż OFK zmienia godziny przyjmowania interesantów, a mianowicie:

wtorki od 10:00 do 13:00 - po umówieniu się telefonicznym !

środy od 15:00 do 17:00

Informacji dot. funkcjonowania OFK udziela p. Erdmann - 798 056 901

 

Drukuj E-mail

Wzory uchwał w sprawie decyzji dotyczących organizacji Walnych Zebrań 

Poniżej prezentujemy wzory uchwał przygotowane przez dział prawny w sprawie podjęcia decyzji przez Zarząd o sposobie organizacji Walnych Zebrań.

Pobierz uchwały

Drukuj E-mail

 

Komunikat Krajowego Zarządu PZD z dnia 28 lipca 2020r w sprawie możliwości uzyskania dofinansowania inwestycji w ROD ze środków Funduszu Inwestycji Lokalnych.

Zapraszamy do zapoznania się z informacją - Link

Wniosek - pobierz

Wniosek można złożyć bezpośrednio do gminy z KOPIĄ do Delegatury do dnia 10 sierpnia.

 

Drukuj E-mail